Nov 27, 2010

Saya Suka Awak..eh silap, Blog Awak La!!

Hahahaha..saja mengonarkan tajuk yang BA bagi..hihihi.. Harap takdela membatalkan penyertaan dari blog Belle ini ek.. Sapa nak join, klik sini.. Dapat tau dari mana lagi kalau bukan blog BA..


Ok, sebelum saya mengenengahkan 5 blog yang saya suka baca, saya mahu buat declaration statement (uiss..ayat tak hengat punyerr..) Sebenarnya, masih banyak lagi blog2 yang best dibaca yang belum saya jumpa, maklumla dunia blogging ni terlalu luas. Memang takkan habis diselongkar..

Pulak tu, BA hanya mahu saya senaraikan 5 aje, padahal punyerlah banyak blog yang saya suka skodeng.. Jadi pikir punya pikir, dah abih pikir main lat ta li lat ngan en. Suami pulak, tak dapat wat keputusan jugak, akhirnya saya wat oo som je..hehehe.. So, inilah dia 5 blog (not in particular order) yang saya suka baca..

1. Joegrimjow - hmm..nape ek..nak senang cuba uols baca satu perenggan entri dia, mesti akan habis satu entri tu uols baca.. tak cukup ngan satu entri tu, mesti uols akan baca lagi next entri..hehehe..itulah yg berlaku kat saya..orang kata, macam kena pelaris..hahahaha..senang citer, bagi saya, entri joe ni ada pengisian yang padat tetapi bersahaja..setiap isu/entri yang dibuat tu ada mesej yang ingin disampaikan..

2. GeniusBabyOnBoard - oleh kerana saya dahpun bergelar Mama, semestinyalah salah satu genre blog yang disukai adalah mengenai kids' education. Banyak tips2 yang menarik dan praktikal dalam kaedah mendidik anak yang dikongsikan dalam blog ini..

3. Ben Ashaari - suka dengan entri BA yang banyak memberi semangat dan galakan untuk keep on blogging, di samping tips2 yang menarik dan praktikal untuk digunapakai dalam berblogging. Selain itu, blog ni juga menjadi penghubung dengan blogger2 lain..

4. Mysuperkids - antara blog terawal yang saya suka baca sebelum saya berkecimpung secara aktif dalam dunia blogging. Menjadi tempat rujukan terutamanya dalam hal-hal parenting dan breastfeeding..

5. UZAR - nengokkan nama blog ni semua dah tahu kenapa blog ni adalah salah satu dari blog yang suka dibaca. Untuk apa lagi kalau bukan menjadi tempat rujukan dalam hal-hal keagamaan..

Ha, yang lain2 jangan kecik hati.. Bukan bermakna saya tak suka baca blog uols.. No..no..no.. Masing2 ada keistimewaan yang tersendiri.. Malah kalau uols nak tahu, jumlah komen saya di blog uols lagi banyak dari jumlah komen di lima blog yang tersenarai ini.. Hahahaha..kantoi di situ!!! Kenapa? Dah BA nak saya senaraikan yang suka baca, bukan yang suka komen...wakakakaka.. Reasonnya, tak lain tak bukan, lepas saya baca entri diorang, bila rasa nak komen je, tengok2 dah ada orang komen macam apa yang nak dikomen.. Jadi, saya tak komen laa..hehehe..


p/s : Update jam 1.26pm : Huhuhu..entri ni autopublish, dibuat dari sebelum subuh tadi, sbb hari Sabtu kan hari outing kami..hehehe.. Nak2 arini snow turun, mestila mau pi main.. Tapi baru tadi dpt tau BA dah tutup, tapi den nak publish juo..agagaga..Choww..

5 comments:

  1. kak has... nina baru nk touching... hikhik

    ReplyDelete
  2. Oooo i feel so honoured... Thank you darling :D (kembang setaman)

    ReplyDelete
  3. mommy lyna : glad u like it.

    suzie : walau takdek nama suzie, namun suzie ttp menjadi pojaan hati akak..

    ReplyDelete