Nov 27, 2010

Mengenai Buffered Earning, Metered Earning dan Nuffnang

Entri ini dibuat kerana ramai (ramai ke? agagaga..lebih dari sorang tu kira ramai laa..miahahaha) yang bertanyakan mengenai BE dan ME. Alang-alang saya buat entri mengenai BE dan ME ni, nak jugak saya compilekan pengisian2 mengenai Nuffnang ni..

Entri Saya dah.. Anda Bila lagi? adalah entri pertama yang menceritakan bagaimana saya leh terbuka hati untuk join Nuffnang.. Dah register ngan Nuffnang, uols bolehlah memasang ketiga-tiga ads tu di blog uols.. Saya ulangi, ketiga-tiga yer!! Heheh, tu pun kalau uols nak duit lebih masyukkk..hehehe.. Cara nak pasang, leh rujuk kat entri ini..

Entri untuk Mendapatkan BE Nuffnang pula saya menyentuh mengenai apa itu BE, ME dan beza di antara CPC Campaigns dan CPM Campaigns. Masa saya buat entri tu, saya masih belum lagi menerima BE. Jadi kali ni, saya nak detailkan sikit mengenai Buffered Earning.

Kalau dalam entri tersebut, saya ada ceritakan yang CPM Campaigns iaitu BE, earningnya adalah mengikut jumlah unique visitor yang datang semasa ads tuh tengah menayangkan diri. Tidak perlu klik. Tapi saya kurang tepat di situ, jika ada unique visitor yang klik pada BE tersebut, uols akan mendapat Click Tru Ratio (CTR) Bonus berbentuk earning juga sekiranya peratusan jumlah klik melebihi 0.2%. Pendek kata, uols akan dapat extra money jika ada yang mengklik BE uols, macam kat bawah ni..


*Selingan sekejap... Buat penaja yang baik hati, iaitu Nokia dan Nuffnang, terimalah ucapan terima kasih daun keladi (lain kali berilah lagi..hehehe) kerana sudi bagi buffered earning buat blog Belle ini.. Terima kasih juga buat Ma Belle visitors yang sudi mengklik ads di blog Belle ini dan tak jemu-jemu bertandang ke teratak Belle ini..ok, selingan dah tamat!*

Yang kat hujung BE tu ada shortform SS, LR, LB. Itu maknanya Skyscraper, Large Rectangle dan Leaderboard, yang menandakan BE tu akan menayangkan diri di sama ada di bahagian tepi (SS), tengah (LR) ataupun atas (LB), mengikut kedudukan yang uols letak iklan Nuffnang tu..

Apa lagi ek yang uols nak tahu? Ada lagi a few entries mengenai Nuffnang yang saya tak masukkan kat sini, uols leh godek2 kat entri under category Nuffnang tu.. Yang saya letak ni, yang penting2 aja la.. Semoga entri ini dapat membantu uols.. Chowww..

26 comments:

  1. farahwahida : thanks..sama-sama..

    eman : takpe..akan ada nanti be utk eman tu..

    ReplyDelete
  2. me join dulu xtau pon sbb apa...
    org join..kite pon join..hehehe
    bagus kan3..:p

    ReplyDelete
  3. nice sharing.. moga mendapat manfaat bersama :)

    ReplyDelete
  4. erm BE tk pernah dapat pun..huhuhu

    ReplyDelete
  5. terima kasih kak has untuk info yang berguna ini. terima kasih berkongsi :)

    ReplyDelete
  6. salam has, tqvm sbb sudi berkongsi info ttg. BE dan ME

    ReplyDelete
  7. thanks...

    deqlis nie pun masih fening lalat lagi pasai BE ME dan sewaktu dgnnya...

    nnti ku godek2 lagi kat sini ya..

    pepun tqvm..good info..:-)

    ReplyDelete
  8. Suka tengok blog akak. Iklan Nuffnang sentiasa je menari2 ;p

    ReplyDelete
  9. atok sampai sekang tak dapek2...UV x sampai 100
    ^_^

    ReplyDelete
  10. Salam Sis.. wahh!! thanks ye sharing info..

    ReplyDelete
  11. hehe..izyan pon baru tahu psl BE&ME..
    dpt info ni lg..Terima kasih :)

    ReplyDelete
  12. @honeyvsbee
    dun wori bee, akan datang bee juga nanti..bila dah dpt 1, mesti berduyun2 yg dtg..

    ReplyDelete
  13. @teratai, huszaini, deqlis, amy myra & izyan : thanks dear..sama-sama..

    ReplyDelete
  14. ouhh br paham sikit..nk klik entri lain lak..nk tahu lebih lagi heheh sat na

    ReplyDelete
  15. err.. nak tanya... macam mana nak dapat be tu? kena buat apa?

    ReplyDelete
  16. owhh!! faham2 dah makna LR dan SS tu..rupanya tempat letak iklan jer....tq!

    ReplyDelete