Nov 21, 2010

PREGNANCY MOMENT CONTEST -> 22/11/10

Kali ni me nak join Pregnancy Moment Contest, duenya 22 Nov ini. Kalau nak join, klik sini.. Saya nak tag

Miakiddles
Alyyani
Mama Syafi


Saya mula bergelar isteri pada 24 Mei 2008, tetapi dek kerana perhubungan jarak jauh, bila weekend je baru dapat tinggal sebumbung.. Setelah 2 bulan bergelar weekend housewife, di malam birthday saya, saya masih tidak didatangi my best friend seperti biasa.. Saya dan en. Suami membuat keputusan untuk membeli pregnancy test di Guardian pada malam tu.. There's so many choices, and oleh kerana ni 1st time, kami mmg jakun, tak tau nak beli yg mane, main amik je.. Masa wat test tu, kami berdebar gak.. Sekali tgk, ada satu jalur merah menjadi terang, satu jalur lagi cam ada cam xde. We're confused, ape maknanyer nih?? Baca arahan dia berkali-kali, tapi tak paham2 gak.. Klu ikutkan positive, tapi nape line satu lagi tu tak berapa clear??

Gi jenjalan kat Cameron.. Masa ni 4 bulan preknen..

Keesokkannya, barulah kami berjumpa ngan doktor dan keputusannya adalah POSITIF!! Memang tak dijangka btol lah. Sebabnya, kami bercadang untuk dapatkan baby after 1 year of marriage. Tapi dah rezeki Allah nk bagikan, hanya Dia yang Maha Mengetahui, setiap yang diberiNya ada hikmahnya, maka kami terima dengan hati yang penuh syukur. Nak-nak lagi, ini merupakan hadiah yang paling teristimewa dalam sejarah ulangtahun kelahiran saya.

Alhamdulillah, saya tidak mengalami alahan yang teruk sangat sepanjang kehamilan dan saat pertama merasa baby kicking adalah saat yang paling best, tak reti nak describe cemana. Namun perasaan saya masa tu, hanya Allah je yang tau, betapa happy, rasa rendah diri dan takjubnye dengan kuasa dan kehebatan Allah S.W.T, inside my womb there's a living human.. Betapa nikmatnya perasaan merasai tendangan manja my baby..

Masa ni 8 bulan lebih camtu.. Gi jenjalan kat Bukit Tinggi kekononnya nak bagi mudah beranak..

Tanggal 15 Mac 2009, lebey kurang dalam kul 5.30 pagi, tengah syok tido, tetibe saya terasa basah & panas kt seluar, rupa2nya itu adalah tanda2 mahu bersalin.. Dah check in kat spital, bukaan baru 1-2cm dan masih belum rasa sakit lagi, tapi doc tak bagi balik. Oleh kerana jam 5 petang, saya masih belum ada tanda sakit untuk bersalin, maka saya telah diinduce.. Dalam pukul 8 lebey, saya dah mula pusing kiri dan kanan, dah takleh nak duduk diam. Dalam kul 9 camtu, mula masuk labour room, tapi bukaan baru 6 - 7 cm, jadi lepakla kejap kt dlm labour room tu.. Contraction kejap rasa, kejap tak.. So bile tak rasa tu, bleh borak-borak lagi, tapi bila rasa sakit tu, rasa cam nak meneran je.. Tak lama tu, doc mai tgk n suh get ready utk push.. Saya pon ape laiee.. Amik nafas dedalam dan push.. pastu contraction xdek, lepak jap.. Pastu bile rasa sakit push lagi, br je nak lepak doc kate push lg sbb baby dh kuar, saya siap tny kt doc haa..push lagi ke? So dengan sehabis daya saya teran lagi, akhirnya kuarla Nuryn Zahra dengan selamatnya tepat jam 10.32 malam.. Setelah setel dibersihkan dan diiqamahkan, Zahra diberi kat saya untuk diberikan susu. Perasaan saya masa tu sumer bercampur, happy, penat, terharu.. sumer ada, tak sangka akhirnya baby yg saya kandungkan selama 9 bulan nih dh kuar dgn selamat,cumel plak tu..hihihi..rs cam kejap je..tgk2 baby dh ade kt sebelah sambil mulut cumel duk nyut2..alahai geramnyer tgk..ilang kejap rasa penat.. ^_*

3 comments: