Sep 14, 2010

Kuih Muih & Raya Part 1

Semua dah pulang dari kampung ke? Dah get back to work? Alahai.. tapi, semestinya mood beraya tu masih menguasai diri kan..hihihi.. Xpe, uols leh sambung kat kejiranan uols pulak... Weekend2 leh gi beraya lagi kat umah kenkawan yang lain, teman2 sekerja.. Tak cam saya ni, hari raya pertama aje yang beraya.. Kedua, ketiga dan seterusnya, cam hari2 biasa saja..*sigh..oppss.. tak baik mengeluh..

Kay, untuk menambahkan keceriaan di bulan Syawal ni, saya nak citer pasal kuih muih kegemaran yang memang dicari-cari ketika hari raya.. Sebelom ni dah citer pasal juadah, leh tengok kat sini dan sini..

Kalu raya je, saya sukerrr sangat pesan kat Uteh suh belikan KEK LAPIS SARAWAK, sedappp!!! Tak kisahla perisa ape-apepon, asalkan kek lapis Sarawak, saya memang suker.. (memang saya hantu kek pon..hehehe) Teringat masa sekolah menengah dolu-dolu, cikgu BM saya pandai sangat wat kek ni sbb beliau pernah ngajar kat Sarawak.. Uiss..dah nak terlocor ayaq liuq nih..

nampak sedap kan? nak buat tak reti..
Lagi satu, kalu time jenjalan rumah orang, tetibe dia hidangkan KEK GULA HANGUS, memang saya akan sambar tanpa segannya..hihihi.. Nak2 kalu sedap, memangla ilang trus rasa malu.. Tapi, payah nak cari yang btol2 jadi dan sedap..

bila la leh makan lagi nih..
Ok, rasanya tu je kek2 yg memang saya crave during raya, kek2 lain tu memang sumer suker, tapi ni kan nak citer pasal kuih muih yang spesel nak makan di hari raya.. Ermm, kalu biskut pulak, x banyak sangat coz biasalah, time raya nih mana pandang biskut2 nih.. Bila dah abih raya, barulah duk sebuk2 nanya mana biskut2 sumer sampaikan habuk2 pon mentekedarah makan gak..hehehe..

BISKUT ALMOND LONDON adalah antara biskut kesukaan saya time raya. Lagi BISKUT SUJI BADAM, tapi saya jerla yg duk makan, almost all my families tak berapa gemor..huhuhu.. Fav terbaru adalah BISKUT CHIPS COKLAT macam famos amos tu.. Sedapp, raya 2 tahun lepas, almost separuh balang dah abih, belom raya lagi tu.. Tak sedar duk ngupngap sambil tgk tv.. Oppss, dah nak kul 6, time to beriadah..eceh.. Sambung lagi ye next time..

4 comments:

  1. Salam singgah drpd DKDM! :D

    Ya ALLAH, tak boleh tahan nampak gmbar makanan sedap2x ni. lagi2x kek lapis serawak gn gula hangus! sarang semut sedap gk!

    Raye tahun ni takde kuih raye!!! >.<

    ReplyDelete
  2. huhuhu..samerla kite..tapi sbb tringin makan kek, watla jugak kek marble, tp tu yang ready made punyer..hihihi..

    ReplyDelete
  3. Oh? at least buat.. I was so busy this raya sb takde cuti =__=" tak buat ape pun haish.

    btw, ive linked this blog to DKDM. Checkla kotla broken ke terslah link ke. hehe.

    Hope DKDM bleh link ke sini too~ XDD

    Name: DKDM
    Description - Platform Dunia Alternatif

    ReplyDelete
  4. xpe,lgpon izul kan bujang..hihi..thanks sebab linkkan..nnt saya taruk kat my bloglist ek..

    ReplyDelete