Sep 25, 2010

Giveaway Cuti2 Malaysia

Jom ramai-ramai join Giveaway Cuti2 Malaysia anjuran cik Bihah kita.. Duenya 25 Sept ini.. Kalau nak tahu, klik aje kat sini..



Saya nak kongsikan cerita ceriti ketika makan angin kat Bukit Tinggi, Pahang. Dah lamer sebenornyer saya nak gi sini, dan alhamdulillah, jejak juga akhirnya kat Bukit Tinggi ni pada 27 Jan 2009. Walaupun tak bermalam, tapi saya tetap puas hati. Kalau ade rezki lagi, saya mau menjengah ke sini lagi..



Tempat pertama yang kami tuju adalah Botanical Garden. Kat sini ada hutan hujan tropika seluar 4 hektar. Jangan tak tahu, kat sini pon ade tempat tanaman epal, pir dan 7 jenis strawberi.. Dah penat hirup udara nyaman, leh makan-makan kat restoran sambil tengok nemo ikan berenang2 dalam kolam..



Next, kami gi ke negara Jepun.. eh silap, ke Japanese Village. Kat sini ada macam-macam, ada taman Jepun yang dihiasi ngan air terjun, rumah Jepun dan spa ala-ala Jepun. Pastu leh jenjalan kat atas jambatan sambil tengok ikan koi yang keemas-emasan duk berenang.



Malah, kalu terasa mau pakai kimono pon kat sini ade!!! Tapi saya tak pakai ponnn, tak dan.. Next time saya datang lagi, saya mau sarung itu kimono..ngehehe..



Last stop, kami meronda-ronda di Colmar Tropicale. Kat sini paling glamer sebab bangunan & living style kat sini sebijik sejibung macam kat France. So, bila dah sampai sini je, leh ngaku dah sampai France la..hihihi.. Kebetulan kami datang ni time Cuti Raya Cina, so tersangatlah meriah ngan tanglung2, malah siap ade tarian singa!!! Kat sini pon ade kolam gak, tapi kolam ni spesel sket, coz ade white swan & black swan..



Itulah saje trip kami kat Bukit Tinggi.. Tapii, banyak lagi benda leh wat kat sini, contohnya leh gi tengok arnab yang kiut miut kat rabbit park, pastu kalu terasa nak naik kuda, leh gi horse riding.. Nak bergolf pon buley, tapi saya tak minat la golfing nih.. ngehehe.. Tak sabar nak datang lagi ke Bukit Tinggi nih!!!

4 comments:

  1. aku macam kenal je laki hang ni. en hadi kan? keciknya blogspot.haha

    ReplyDelete
  2. singgah sini check GA..
    thankz coz join..
    Nantika keputusannye esok.. =)

    ReplyDelete
  3. thanks juga coz anjurkan GA ni..semoga me bertuah!!!

    ReplyDelete