Sep 12, 2010

Juadah Di Hari Raya Part 2

Ok, kita sambung lagi about juadah kegemaran di hari raya.. Tapi kali ni nak story mory pasal en. Suami punyer fav. Katanya, dia sangat suker makan NASI MINYAK AYAM PEDAS hasil tangan mok (ini adalah mak dlm bahase Ganu..)hehehe..nape bukan hasil tangan saya? Yela.. mana boleh sama air tangan saya ngan mok, mesti lagi sedap yang mok nyer (ini bukan ayat bodek taw!!)

Lagi, en. Suami nih memang hantu KETUPAT, tak kirala ketupat nasi ke ketupat pulut, semua balun makan (owwhh..sudah..isterimu ini dua2 ketupat tidak pandai buat..) Dia suker sangat makan ngan rendang (ai pon suker rendang gak..suker giler sangat!!)

daku tak reti nak buat nih..nasi impit leh bang?
MEE KARI & LAKSAM juga  fav en. Suami. Hihihi, bila makan nih, kami suka bertanding, sape lagi banyak makan. Lagi satu, dia juga suka LAKSA, saya biasa2 aje.. Last but not least, en. Suami suker sangat makan MEE @ MEE HOON SOTO.. Saya prefer mee hoon soto.. Compared to en. Suami, saya suker taruk sambal banyak2, dan juga bawang goreng banyak2..slurrpp..pedas, rangup dan sedaapppp..
 
nilah mee soto..
Tu je la kot..tanya lebey2 karang kang ade yang suh wat..hihihi.. Cumenyer nak tambah kat sini sape peminat lontong? Saya biasa2 aje, tapi kan..tapi kan..saya suke sangat sambal kelapa lontong tu. Saya lagi prefer makan nasi impit tu cicah sambal lontong tuh, fuhh..sedappp!! Sambal kelapa lontong nih lain tau ngan sambal kelapa nasi dagang.. Masing2 ade keunikan dan kesedapan yang tersendiri..

bukan yg sambal lada tu, yg seb. kanan tu..

p/s : Tapi kan..tapi kan.. Orang laki ni, makan je ape yang ade kat depan mata, kan..kan? Next, nak citer pasal kuih muih raya kegemaran laks..

No comments:

Post a Comment