Sep 25, 2010

Best Widget Counter For Blog Selain Widgeo

Oleh kerana semua dah tau akan keburukan kekurangan widgeo nih, kali ni saya nak share mengenai widget web counter lain yang uols leh gunapakai..

Huh, tak tau akan kekurangan Widgeo? Nak tahu leh tengok kat Jangan Guna Widgeo? ni.. Ok, macam yang saya bagitau kat Misi Gagal, Tapi.., selain dari leh tepek kat blog info mengenai jumlah visitor harian, jumlah pageviews seharian, Hitstat juga ada memaparkan analysis mengenai 1st time visitors, average visit lengths dan macam2 lagi la details mengenai blog kita tuh..

4 lines Hitstat
Some of analysis in Hitstat

Lagi satu, yang menjadi kegemaran masa kini..(eceh..aii tak wat survey bertulis ek..ini hanya survey secara observation shj..) Google Analytics. Kenapa? Hmm.. mungkin sebab dia lebey user-friendly & interface-friendly compared to Hitstat (pada mata pandangan saya yang sepet ni la..) Kalu nak kira, details between Hitstat & GA nih lebey kurang sama je. Lagi satu, GA ni takde widget utk ditepek kat blog (mengurangkan loading time blog maybe..) just letak coding kat template shj..

Some of analysis in Google Analystics

Kalau nak tahu lebey details mengenai cara nak tepek coding GA, leh gi kat Dunia Dayat. Kat situ dia bagitau step by step cane nak register & paste coding tu.. Saya dapat informasi ni pon, dari Dayat la..

Tapi kan, kat blogspot pon dah ade tab Stat, yang membolehkan kita analyze our blog's performance, cumenyer tak sedetail Hitstat & GA la..


2 comments:

  1. Saya ingin memposting sesuatu seperti ini di website saya dan ini memberiku ide. Cheers.

    ReplyDelete
  2. itu sangat menarik untuk dibaca. Saya ingin mengutip posting Anda di blog saya. Hal ini dapat? Dan Anda et account di Twitter?

    ReplyDelete