Sep 23, 2010

Jangan Guna Widget Web Counter Widgeo?

Berikutan dengan entri Sila Jangan Ternganga, mungkin ada yang tak berapa paham kenapa saya tetibe kecoh mengenai widgeo. Saya pasti masih ramai yang guna widgeo ni kan.. Termasuklah saya sebelum saya dapat informasi mengenai keburukan kekurangan widgeo nih.. Nak tau apa dia?

Inilah widgeo

Kalu uols perasan lah kan (ni kes klu blog uols pakai widgeo, or uols pi blog orang yg pakai widgeo), bila mana uols klik kat blog tuh, akan keluarlah ad popup macam ni.. Tapi ad tuh akan tukar-tukar..

Pop up adversitesement widgeo

Maybe akan kata, setakat keluar ad camni tak kisahla kan, bukan efek ape pon, coz widgeo ni tersangatlah menarik. Lagi leh tau jumlah visitor pada hari tersebut, even leh tau diorang datang dari mana lagi.. (Saya tertarik nak pakai widgeo ni pon sebab tu la..) Tapiii, jangan tak tahu, kadang2 widgeo ni leh effect our traffic coz ade sesetengah blogger tidak kurang gemar untuk datang ke blog yang ada widgeo ni sebab nanti penuh ngan ad widgeo ni lah..

Jadi, entri Sila Jangan Ternganga adalah untuk mengesahkan hipotesis bahawa ad widgeo boleh dihilangkan. Kalau boleh dihilangkan ad tuh, maka saya akan stay dengan widgeo. Kalau tidak? Nak guna widget web counter mana?

Jangan risau, banyak lagi widget web counter yang lagi menarik & banyak fungsinyer yang akan saya kongsikan dalam entri berikutnya. Yang ala-ala lebey kurang cam widgeo pon ade, *macam yang saya guna kat bawah tu..* tanpa ada pop up advertisement, namanya 99counters.

7 comments:

  1. dl pki juga widget ni..tp remove je bila rsa dah byk eidget lain..

    ReplyDelete
  2. kadang2 bosan gak kalo buka blog yang ada widgeo nie...

    ReplyDelete
  3. hamizah : owwh..gitu ke..saya pon ingat nak remove jugakla..

    cute mum : hmm ni mesti kes pop up tu kan..oret2..pasni mmg akan buang..

    ReplyDelete
  4. eh.. Cute Mum cakap jer.. bukan suh buang pon.. maaf kalo terasa..

    ReplyDelete
  5. eh..takde la..mmg klu x berjaya tukar coding widgeo tu, takmo pakai dah widgeo..ingat nak pakai 99counters..hihi..

    ReplyDelete
  6. jujur akak katakan, mmg x suka kalu ada bende tu..

    ReplyDelete
  7. oowhh..gitu ke kak..hihihi..sib baikla saya dah buang jauh-jauh..moga2 akak sukala dtg kat sini..ngehehe..

    ReplyDelete