Oct 9, 2010

Anda ada blog lebih dari satu?

Serasa saya, ramai jugak yang ada banyak blog kan, paling tidak mesti ada dua blog kan? Nak-nak bagi penggemar contest. Mau ade satu blog untuk syok sendiri catatan harian, satu untuk contest montest..

Tapi ramai jugak yang sekali harung je ngan blog personal (contoh terbaik saya ler tuu..). Mula-mula, mau jugak saya asingkan. Coz nampak cam bercampur baur ngan serabut sket, especially masa takde scroll box untuk display banner2 contest yang dijoin.. Maklumla, template saya ni 2 column aje..

credit

But then, bila pikir-pikir balik, mampu ke saya nak manage blog lagi satu, sedangkan sekarang ni pon saya dah ade TIGA blog.. ye, saya memang ada TIGA blog.. Bukan kerana saya tamak, malah jauh sekali kerana saya ada banyak idea, definitely & totally bukan kerana saya gila berblog..

First blog saya adalah blog ni lah, wujud masa saya masih berstatus single mingle lagi.. Tapi masa tu dikenali as Ape Ape Aje Laa.. Lepas bergelar mama, blog perihal anak-anak pulak diwujudkan, cadangnya untuk tatapan depa bila besar kelak, xdela bercampur baur ngan repekan saya nanti.. Blog parenting pulak dibuat sebagai nota, untuk memudahkan saya merujuk kembali info2 mengenai parenting, setelah beberapa kali berhabis masa mencari info yang sama setiap kali mahu merujuk info2 mengenai parenting.
credit

Yang lagi dua blog ni, jarang saya dapat update, bukan sebab malas (er..ade jugak sket2..ngeee), tapi sebab kesuntukan masa.. Blog ni pon kekadang kena bersilat jugakla nak berupdate.. Saya memang kagum & tabik springg la buat kenkawan yang bekerja, tapi mampu hasilkan 2-3 entri sehari.. Mana nak jaga anak lagi, nak kemas rumah lagi, nak penin-penin hal kerja lagi..

Bagi yang banyak blog nih, nape uols ade lebey dari satu & cane korang manage ek? Buat yang ada satu blog pulak, ade ura-ura ke mahu tambah lagi satu blog? Ngeee...

7 comments:

  1. akakpn ada 3 blog
    i) byk mengenai pengalaman sndiri mengenai BF, ke arah menjayakan penyusuan ibu dikalangan rakan2 yg seangkatan.
    ii) personal, mengisahkan kehidupan kami t/manya si kecik ni, ntk tatapan dorang bila besar nnt
    iii) GA & contest- biasa le.. suka2, ada masa join tp x per. wajib ntk update

    nota: tak suka campur aduk cam rojak, nasi kerabu (kalu mknn tu, best gak, dpt makan) susah nnt teman2 nak cari info berguna

    update tu biasanya waktu malam @ cuti, sambil2 rehat ngan anak2..

    ReplyDelete
  2. ehehe..ada 3 blog juga ^_^..satu personal /mengarut2 yg lain2 tu bisnes punya blog... satu utk biz gelang-mcm dah terkubur, lagi satu blog tudung..yg ni mmg kena aktifkan sbb nak income dr situ....huhu

    ReplyDelete
  3. Akak berblog ikut ksmpatn aje.bukan wajib.n3 pun ikut dan n mood juga.takat ni ada 4 blog.tiap blog ada ketagori sndiri. Ikut suka kekawan nak msuk yg mana..kalau cmpur2..tuan tanah pun pening..hehe

    ReplyDelete
  4. hehe.. me pun ada banyak but yang lain tu tak berupdate. (^^o)

    ReplyDelete
  5. umialya : bnyk gak tu blog akak..ha'ah kan, kalu bercampur nanti, susah pulak nak cari info2 yang penting, nak2 psl breastfeeding..

    aliya : oo..tak pernah tak pon psl blog gelang tu..nape tak sekalikan ngan tudung..biz juga?

    anne : hihihi..same la cam me..yang kroniknyer blog parenting, ade info nak taruk, tp tak dan..huhu

    ReplyDelete
  6. Che Has: blog gelang tu thn 2007 punya citer..hehe..dah half retired buat gelang tu...ekeke

    ReplyDelete
  7. ooo gite ke aliya..hihihi..pandainyer ko wat gelang..dok tahu pon..

    ReplyDelete