Oct 18, 2010

First Giveaway

Kali ni me nak join First Giveaway by My Preloved Site. Duenya hari ni, jadi ape tunggu lagi klik aje kat sini..

Ini hanya pandangan saya as a customer..

1. seboleh-bolehnya perkara2 yang lebih penting berada di atas, contohnya announcement, t&c, labels. Yang memudahkan untuk customer tengok barang2, sekaligus menarik minat pembeli. Manakala site fan leh letak kat bawah sikit..

2. buat order form, lagi nampak kemas & mudah untuk order.. better letak kat bawah coz lepas duk jamu2 mata then nak tempah lagi senang kalau order form kat bawah..tak yah nak scroll naik atas lagi..

3. adakan tempat kat sidebar untuk cek barang yang dipos untuk customer, sebagai makluman lanjut untuk customer. Saya kekadang gemar cek id pos yang dihantar oleh penjual so that, saya tau bila dia pos & kalau ada apa2 yang berlaku, leh saya rujuk id pos tu kat pejabat pos ke.

4. kalau ada rezeki lebih, tempah untuk makeover blog, especially tang header (bagi nampak identiti unik preloved) & susun atur sidebar blog, lagi nampak menarik & user friendly. kalau takpon, leh buat sikit2. cadangan saya, tang banner kenkawan tu wat secara slideshow guna marquee code ke.. another more, lagi menarik kalu kat sidebar tu for each category tu ade frame/border/kotak..lagi menarik & jelas..

5. keep on guna model untuk gayakan pakaian, memang nampak lebih menarik.. dan setiap gambar yang diupload better pastikan pencahayaan yang mencukupi agar tak gelap @ tak jelas..

No comments:

Post a Comment