Dec 19, 2010

Cara untuk Membuat Assignment dari Churp Churp

Last time saya ada buat entri mengenai Earning dari Churp Churp, skang ni saya nak buat langkah-langkah yang uols patut buat setelah mendapat assignment dari Churp Churp, khasnya di bahagian scheduled tweets..

Bila uols dah dapat sheduled tweets, contohnya macam kat bawah ni.. Uols baca betul-betul dan perhatikan campaign duration dan keywords yang yang diberikan..


Karanglah ayat uols dan pastikan kesemua keywords yang diberikan mestilah terdapat dalam ayat uols tadi di petak compose yang disediakan.. Nak buat dalam Bahasa Melayu pon boleh, English pon boleh.. Yang penting, keywords kena sejibik sejibung.. Kalau ikut contoh kat atas ni, kena ada 4 keywords ni dan jumlah perkataan mestilah tidak melebihi yang tercatat di bawah kotak compose tersebut..

Dah siap, cek betul-betul ayat karangan uols tadi supaya semua keywords ada dan ejaan keywords tu sama sebelum submit.. Cek 2-3kali pon takper.. Walaupun akan ada pop up yang keluar macam kat bawah ni, mostly menandakan apa yang uols karang tu menepati syarat, tapi jangan terlalu rely pada pop up ini..


Sebabnya saya pernah terkena, saya fikir kalau salah akan ada pop up ni sebagai confirmation, tapi ada sekali tu pop ni tak keluar, terus disubmitnya ayat karangan saya tu (tak silap masa tu layout lama churp2 nak berubah kepada yg baru).. Jadi make sure berpuashati dulu ngan ayat uols tu, baru submit, kay?

Lagi satu, kalau dah dapat assigment dari Churp Churp ni, especially Schedule Tweets, better buat cepat-cepat, coz pernah sekali tweet saya yang diluluskan tu tak dapat dipublish sebab dah cukup kuota.. Jadi rugila kat situ, dah karang best2 (best ke..agaga) means, ikut syarat apa semua, tapi maybe sebab lambat or nak dekat due, kebetulan pulak kuota pon dah penuh, tak dapat earning..hehehe..

Pada yang dah join Churp Churp tu, harap entri ini dapat membantu.. Dan yang belum join, cepat-cepatlah join, jangan lepaskan peluang ni.. Sambil bertweet, dapat jugak pendapatan kan..


p/s : Jangan segan-segan untuk follow twitter saya, has_ishak, coz saya juga akan follow uols..

9 comments:

  1. hahah bee ada jugak yg tk publish

    ReplyDelete
  2. dni ni ha tak terbukak2 akaun churp2 hehe

    ReplyDelete
  3. hehehe..mesti dni bz ek..nanti dah abih exam, jgn lupo bukak tau..

    ReplyDelete
  4. thanks kak has. miza dah lama tinggalkan churp2 ni sebab tak tau dan tak faham.


    kak has, macam mana kak has buat setiap kali komen mesti ada "jom tengok entry terbaru. macam mana nak buat link tu? link macam bias ke ?

    ReplyDelete
  5. ok ok dah paham..betullah sy buat tu..cume income tak berapa masyuk la lagi...;p

    ReplyDelete
  6. wah kak has..
    apa tu churp2 hehe
    fatin selalu dgr org cakp tapi x tau apa dia :D

    ReplyDelete
  7. @Miza Yusof
    eke miza..sayangla.. ha'ah link cam biasa..akak ada wat entri psl ni..

    @ummi hanie : hehehe..mmg slowlah sikit churp2 ni..

    @fatin : lorr..dear taktau ke appa tu churp2..nanti akak bg link ek..

    ReplyDelete