Dec 18, 2010

Misi tercapai, walaupun sekejap sahaja...

Hehehe..ingat lagi dak entri keEXCITEDan yang melampau, hehehe.. Sebenarnya dah lama saya teringin nak main sled or ada juga yang panggil sleigh.. Dari tahun lepas lagi, bila naik bas tu, akan ramai yang bawak sled ni, otw ke taman2 untuk bermain sled ni lah..

sled yang baru dibeli..ngeeee

Tapi masa tu, Zahra kecil lagi, jadi takdela beriya sangat.. Walaupun dalam hati tu berkata, bestnyerrr!!! Jadi tahun ni, beriyalah kami mencari sled yang affordable.. Puas tunggu sale untuk sled ni, nampak gaya lepas Xmas or bila dah habis Winter baru ada diskaun nih.. Oleh kerana dah tak sabau, maka kami rembat jugakla yang paling murah, sesuai untuk kami bertiga.. Nak tahu brape? Hohoho, kalau yang Mama Zharfan beli GBP10, kami punyer darab sepuloh lagi, cuma dalam matawang CHF lorrr.. Sini susahlah sikit nak cari benda yang murah, cari yang second hand sled kat inet pon tak jumpa.. Tapi oklah, sebab nak guna 4 tahun kan, kasi ganyang sama itu sled..hehehe

semput jugak tarik si kecik ni kat bukit landai pon..tepi rumah aje ni..

Walaupun snow takdelah tebal mana, tapi oklah.. Slide jugaklah..hehehe.. Masa awal-awal, main kat cerun yang tak berapa curam, 1st time testing kan.. Bila dah lama-lama tu, mulalah mencari tempat yang curam sket..Agagaga.. Kata en. Suami, cam roller coster pon ada bila time turun dengan lajunyer kat bukit curam tu..hihihi.. Yang bestnyer, ada handle dan brek.. Jadi senang nak maneuver..

mulut mak budak yang takleh nak tutup sebab seronok..

Aiseymen..bila nak upload video, ada error lah pulak..hari tu pon camtu.. Nape ek? Tengok kat blog orang lain, boleh je depa upload video ni..Aiggooo!! Layan gambo aje ler.. Gambar kat bawah ni kat bukit yang curam skit, tapi takdelah tinggi mana.. Jadi sekejap aje rasa thrill tu..hehehhe..

bapak budak & budak yang seronok bermain sled.. juga area rumah..

6 comments:

  1. salam..amoi2....sakan mak budak n pak budak tu main....hehehhe...bestnya...

    ReplyDelete
  2. macam best je kak!!nak main jugak wpun first time dgr perkataan sled ni..hahaha..

    ReplyDelete
  3. wahhh beznye
    sy kecik2 main gelongsor dari bukit
    naik atas kotak hahaha
    kira tinggi gak la bukit tu...

    ReplyDelete
  4. ila : itulah pasal..mengalahkan kanak2 ribena je..

    aanie : act. leh je main ni, cari bukit pastu gelongsor ngan kotak ke..agagaga..cam nana..

    dni : mehla sini..

    nana : wahh..cayolah dear..masa saya kecik2 dulu main pelepah nyor tu je..hihihi

    bee : memang best..

    ReplyDelete