May 13, 2010

Rindu Merindu

Ntah kenapa, lately rinduku pada kampung halaman makin membuak-buak dan rasanya tak tertahan.. Sampai hari-hari masuk ke alam mimpi.. Rindu kat pasar malam, mau beli air tebu, mau minum abc & coconutshake yang sedap, mau beli kopok lekor yang panas-panas, mau makan nasi kerabu daging bakar ngn solok lada, mau beli jagung bakar/rebus, mau pekena char keuy yang rangup, mau beli rambutan dan durian, mau melantak murtabak yang menjilat jari, mau beli akok & kuih bakar, and the list goes on..

Rindu juga untuk drive keta MyVi daku yang kini sudahpun menjadi hak milik orang, mau pusing-pusing di sekitar KB, Kuantan dan JB. Rindu untuk window shopping di KB Mall, Megamall dan JJ Tebrau. Rindu untuk bersantai di Pantai Cahaya Bulan, Taman Gelora dan Danga Bay.. Rindu jua untuk menikmati air jagung spesel & mee goreng di Tesco KB, meratah ikan bakar di Tg. Lumpur dan minum petang dengan murtabak spesel di Kg Melayu Majidi.. Owhh, terlalu banyak tempat untuk ditulis..

Begitu jua dengan burger K. H------ yang sedap, begitu dekat ngan rumah kami, ayam spicy McD, pop corn chicken KFC, pizza & spaghetti di Pizza Hut, ayam extra hot di Nando's, pizza & roti telur di Vivo, chicken lasagna & nasi goreng Thai di SR, steamboat di Restoran Johnny's..uwaa.. apesal sumer makanan nih..hehehe..nampak sangat kuat makan..duk pk makan je kejenya..

Tapi yang paling saya rindu sekali ialah untuk hang out bersama kawan-kawan dan ahli keluarga.. Rindu untuk bergelak ketawa dengan penuh perasaan, rindu untuk berkumpul ramai - ramai sambil bergosip, rindu untuk buat rombongan che kiah, rindu untuk borak-borak sambil masak-masak, rindu untuk bergurau senda dan sakat menyakat, rindu untuk makan ramai-ramai sambil berebut....ooppss, makanan lagi..wahahaha.. Yang terakhir sekali, saya amat rindukan nasi dagang my mum..

4 comments:

  1. Ya Allah has..sy pun terliur jgk baca yg has tulis tu..nak balikkkk....

    ReplyDelete
  2. hehehe..tu la pah..tu yang buat x sabar nak balik..raya nih pah balik ke?

    ReplyDelete
  3. tak balik la has..tapi sy tgh usahakan untuk balik before puasa..tapi bukan balik semua lah..sy n baby je balik..tapi tak lama pun..2,3 hari jek..has nak balik msia bila?

    ReplyDelete
  4. huhuhu..samela kita..x balik jugak raya nih..nape x blk sumer, hubby keje ek..nape kejap je blk..

    tu la..xtau lg bile balik..tkt nih xde perancangan lg..maybe thn depanla kot..huhuhu

    ReplyDelete