Jul 3, 2010

Summer sudaaa...

Skang nih dah masuk Summer, act dari 21 Jun aritu lagi.. Cumer skang nih makin terasa ke'hot'an summer yang ditunggu-tunggu oleh ramai orang.. Kalau ikutkan saya, saya lagi suka time Spring dan Autumn sbb nyaman dan selesa giteww.. Malah klu suh dipilih antara Summer ngan Winter, saya pilih Winter..hehehe..

Memang weather time Summer sronok untuk berjalan-jalan, it's sunny and bright, compare ngn time Winter, it's windy and cold. Tu memang saya x nafikan. Cumenyer, bagi kes saya yang bnyk spend masa kt umah compare ngn en. Suami yang bnyk spend masa duk ulang alik rumah-school, saya x rase sgt kesejukan time Winter. Nyaman je sbb heater kt umah ni tip top.. Tapi yang tak behnya, klu time Summer, kt dalam umah lg rasa panas dari kt luar (sbb kt luar klu ade angin kurang sket rs panas) Maklum sajala umah nih xde aircond or kipas.. Dari pengalaman kami yang bnyk pindah randah nih (malah pernah duk 2 hotel b4 settle down..), smuanya xdek aircond or kipas. Kata en. Suami, aircond kan menyumbang kpd air pollution, oleh krn Swiss nih famous ngan clean air country, maybe that's the reason nape xde aircond. Kot ye pon xmo pakai aircond, pasangla kipas siling ke, kipas dinding ke.. Jangan tak tau, kt opis en. Suami langsung xdek aircond /kipas.. Watla keje sambil menahan bahang panas n peluh.. Xleh bayang canela nak wat keje yang memerah otak dalam keadaan panas dan x selesa.. Owwhh..tak sanggup mak nokssss.. Yang duk lepak santai kt umah nih pon tak selesa canela ngn org yg bekerja..hohoho..

Lagi satu, time Summer nih bnyk plak benda2 terbang/merayap aka serangga yang cube masuk rumah...owhh..saya dahla kurang suker ngan serangga2 nih..huhuhu.. Pantang bukak pintu/tingkap, ade je yang akan cuba untuk masuk.. Ni yang buat tak sabar nak Autumn nih..hahaha..

No comments:

Post a Comment