Mar 8, 2011

LoveForever Contest


Jom ramai-ramai memeriahkan contest ini.. Duenya 8 Mac ini.. Nak join klik sini.. Saya nak tag

Ekin
Mama Adam
Mama Zharfan

Kali ni saya nak ceritakan mengenai my kesayangan yang sorang lagi, iaitu my lovely daughter, Nuryn Zahra ataupun panggilan manjanya, Zahra.. Mengapa saya pilih Zahra untuk LoveForever Contest ini? Sememangnya saya sangat sayangkan Zahra, sampai bila-bila dan satu lagi reason adalah kerana bersempena dengan hari istimewa iaitu hari lahir Zahra yang ke 2, yang bakal menjelang pada 15 Mac nanti..ngee


Bahagian muka yang buat saya tertarik dan gerammm sekali? Semestinya mata yang bolat, mulutnya yang comel bila tersenyum dan last sekali pipinya yang kini dah kurang tembam berbanding dulu.. Memang syoklah cubittt..wahaha..

Kenangan yang paling indah? Hmm.. kalau nak kira setiap saat bersamanya adalah saat yang indah.. Maklumlah telatah kanak-kanak ni unpredictable dan comel je.. Yang paling best sekali, apabila saat special kami berdua sahaja iaitu saat breastfeeding.. Memang bestlah masa 'khas' kami ni, terasa kasih sayang antara kami turut mengalir dengan lajunya.. ^_* Nak-nak lagi lepas Zahra menyusu tu, dia terlelap, owhh.. Perasaan memang best je, betapa damai, tenteram dan tenangnya perasaan serta ada taman bunga dalam jiwa apabila melihat wajah mulus yang suci tido dengan syoknyer.. Tapi, kalau nak kira yang paling indah dan paling best, sebaik sahaja Zahra dilahirkan dan saat pertama Zahra diletakkan di sebelah saya untuk disusukan. Memang takleh nak describe perasaan saya masa tu, semuanya bercampur, sebak, terharu, syahdu apabila mulut kecil comel ni mula nyut-nyut..ngee..


Kenangan yang menyukarkan pulak..hmm..let me think..oleh kerana saya adalah ibu muda (muda ke..?), pulak tu anak baru sorang, masih banyak yang perlu saya belajar dan masih tak biasa dengan baby (maklumlah saya anak bongsu), jadi bila dalam masa berpantang, saya tak reti nak mandikan baby yang baru pas lahir, bila pas pantang baru saya ambil alih tugas neneknya untuk mandikan Zahra..hoho.. Bila dah besar ni, lain pulak cabarannya, maklumlah dah aktif dan dah ada opinion sendiri..hoho, berbanding masa kecik dulu ikut suka hati mama dan abahnya je..wahaha.. Apapun, dialah permata hati kami dan menjadi cinta hati kami dan menyerikan lagi hidup kami. Gelak tawanya bisa membuatkan hati ini yang bertambah girang.. Kehadirannya melengkapkan hidup kami.. Semoga kami dapat menjaga amanah ini dengan sebaiknya..


Pantun khas untuk anakku, Nuryn Zahra


Wahai anakku, permata hatiku.. Comel pulak tu.. ;p
Keletahmu memang mencuit jiwa nuraniku.. Kekadang menguji perasaanku.. ;p
Tanpamu, kurang berserilah duniaku.. Juga kurang sepahlah rumah tanpamu.. ;p
Dikau adalah kesayanganku.. I love u!!

Wahai anakku, jiwa nuraniku
Semoga membesar dengan sihat, cerdas dan kuat
Moga-moga menjadi anak yang solehah, itu doaku
Dan juga berjaya di dunia dan akhirat

Mama sayang Zahra!!



Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Kliklah sini dulu.. Thanks!!


No comments:

Post a Comment