Aug 6, 2010

Cabaran Mendatang...

Hehe..poyo sket tajuknya.. Bukan ape, x lama lagi kita akan menyambut bulan Ramadhan Al Mubarak, dan menjalani ibadah puasa..

Kalau 2 tahun lepas, saya mengandungkan Zahra, time tu klu tak silap masuk 3 bulan camtu.. Alhamdulillah morning sickness xlah teruk mana, maka dapatla saya berpuasa penuh.. Sronot jugak sbb tak perlu ganti.. Tahun lepas pulak, Zahra baru 5 bulan, masih menyusu dada sepenuhnya. Awal-awal bulan puasa tu, lembik jugakla saya (walaupun pada masa tu, saya duk umah je..) Time buka puasa je, bergelen-gelen (exaggerated punya ayat) air saya minum..hehehe.. Tapi dah lepas beberapa hari tu, saya dah dapat cope..

Tahun nih, Zahra nak masuk 1 tahun 5 bulan, masih menyusu (or lebey tepat lagi mengempeng..), tapi dah dicampur ngan susu kotak, cumenyer yang menjadi cabaran pada tahun ni, tempoh berpuasa jauhhh agak panjang dari yang pernah saya berpuasa sebelom-sebelom nih.. Klu diikutkan, kena bersahur before 4.15, dan berbuka pada 8.50 camtu..hohoho.. Nak-nak skang ni musim panas, hohoho..

Harap-harapnye weather akan comfortable lah sepanjang bulan Ramadhan ni dan kami sekeluarga dapat menjalani ibadah puasa dengan jayanya.. Bila fikir juadah berbuka time bulan Ramadhan ni, huhuhu, ni yang buat rasa nak terbang balik ni.. Hanya mampu pujuk hati ni, sabo je la.. 4 tahun jo laiee.. tolak tahun nih, lagi 3 tahun jooo..hohoho..


p/s : Selamat menjalani ibadah puasa dan selamat berterawih..

No comments:

Post a Comment